Do mediów płynie strumień pieniędzy za promocję szczepień. Liderami RMF FM i Polsat, zarabia Poczta Polska.
W Polsce trwa generowanie emocjonalnego zapotrzebowania na szczepionkę przeciw COVID-19. Rząd pakuje publiczne pieniądze w media, by te reklamowały szczepionki.
Zestawienie rządowych wydatków na reklamę szczepionki przygotowało stowarzyszenie Watchdog Polska.
Najwięcej na reklamie szczepionki zarobiło radio RMF FM – 3 miliony złotych.
Tuż za nim znajduje się Polsat. Do biura reklamy telewizji założonej przez Zygmunta Solorza popłynęło 2,6 mln zł.
Sporo otrzymały media publiczne i to pomimo dotacji rządowej w kwocie blisko 2 mld zł rocznie. TVP za promocję szczepień skasowała dodatkowo 1,7 mln zł, a Polskie Radio 1,5 mln zł.
Na liście nie mogło oczywiście zabraknąć mediów związanych z ojcem Tadeuszem Rydzykiem (Radio Maryja, TV TRWAM), braćmi Karnowskimi (Sieci, wpolityce) czy Tomaszem Sakiewiczem (Gazeta Polska, niezalezna). Z tytułu reklam uzyskali po 400 tys. zł.
Nieco ponad milion zgarnęła grupa ZPR Media (m.in. „Super Express”, Radio ESKA, Murator). Pieniądze znalazły się także dla Fundacji Instytutu Nowych Mediów, które stworzył Eryk Mistewicz (100 tys. zł).
Poczta Polska za „wykonanie usługi pocztowej niepowszechnej druku bezadresowego w obrocie krajowym” otrzymała 3,1 mln zł.
Dane obejmują wyłącznie grudzień 2020 roku i styczeń 2021 roku.
(Uwaga, daty w tej informacji są kościelne, heretyckie i bluźniercze. Według znawców wprowadzają w błąd, bo są oparte na zmyślonym dniu narodzin Chrystusa i według wierzeń kościoła, który daty zmyślił za ich używanie bez stosownej adnotacji można za zawsze do Piekła trafić. Temat rozwijam w dziale Uwaga na daty!)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1