Fundacja Grupy PKP została założona w 2013 roku w celu prowadzenia działalności społecznie użytecznej i dobroczynnej. Spółki Grupy PKP systematycznie przeznaczają część wypracowanego dochodu na cele społeczne dlatego, że rynek kierujący się wyłącznie zasadą zysku, nie doprowadzi do jedności społecznej, która stanowi niezbędny warunek sprawnego funkcjonowania państwa.
Na podstawie Statutu Fundacji (§16 ust. 1 oraz §20 ust. 1), Zarząd PKP S.A. powołuje organy statutowe Fundacji: Radę Fundacji oraz Zarząd Fundacji.
W skład Rady Fundacji wchodzą:
Dariusz Grajda – przedstawiciel PKP S.A., Przewodniczący Rady Fundacji Grupy PKP
Paweł Lisiewicz – przedstawiciel PKP S.A., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Krzysztof Dobies – przedstawiciel PKP S.A., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Krzysztof Hantz – przedstawiciel PKP S.A., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Zbigniew Ciemny – Przedstawiciel PKP Intercity S.A., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Małgorzata Kuczewska-Łaska – Przedstawiciel PKP Polskich Linii Kolejowych S.A., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Dariusz Wojciechowski – Przedstawiciel PKP Telkol sp. z o.o., Członek Rady Fundacji Grupy PKP
Pracami Fundacji kieruje Zarząd Fundacji w składzie:
Ponad półtora roku po kontrowersyjnej akcji rozdawania kremówek w pociągach PKP Intercity opinia publiczna dowiedziała się o koszcie akcji promocyjnej. Fundacja Grupy PKP, której logo — obok PKP, Wars oraz PKP Intercity — znalazło się na opakowaniu słodkości, za ich wyprodukowanie zapłaciła nieco ponad 87 tys. zł.
— Fundacja Grupy PKP przeznaczyła na akcję mającą na celu upamiętnienie papieża Jana Pawła II, która to akcja została zorganizowana 2 kwietnia 2023 roku, kwotę 87 073,20 zł. WARS wydał wszystkie kremówki, które zostały wyprodukowane, w liczbie 12 996 sztuk. Z uwagi na fakt, że wszystkie kremówki zostały wydane, brak jest poniesionych kosztów związanych z utylizacją — to odpowiedź wiceministra Piotra Malepszaka na interpelację posłanki Ewy Kołodziej i grupy posłów Koalicji Obywatelskiej, którzy dopytywali o szczegóły prowadzonej w 2023 r. akcji.
Kremówki w pociągach PKP Intercity
Ta od samego początku budziła kontrowersję. Przypominamy, 2 kwietnia 2023 r. zorganizowana została akcja, której celem było upamiętnienie rocznicy śmierci Jana Pawła II.
Pracujący w tym dniu konduktorzy oraz kierownicy pociągów PKP Intercity na służbowych marynarkach mieli wpięte przypinki w barwach flagi Watykanu. Pasażerom podróżującym wówczas pociągami Pendolino, a także odwiedzającym dworzec Warszawa Centralna, rozdano kremówki.
Fakt ten szybko wywołał falę komentarzy. Te dotyczyły zarówno sensu prowadzenia tego typu akcji, jak również transportu i świeżości produktu oraz kosztów, związanych z jego wyprodukowaniem. Przez długi czas dostęp do tej informacji nie był bowiem możliwy. Sprawa nawet trafiła do sądu, bowiem Fundacja Grupy PKP odmówiła udzielenia odpowiedzi jednej z pasażerek, która w trybie informacji publicznej zapytała o koszty akcji promocyjnej.
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
Wszystkie czasy w strefie EET (Europa)
Strona 1 z 1